Bagi menjamin Pelan Pembangunan Pendidikan 2013 - 2025 mencapai objektif, satu instrumen bersepadu bagi menilai tahap kecekapan pegawai pendidikan sedang dibangunkan sebagai langkah menjayakan usaha kerajaan meningkatkan kualiti profesionalisme guru secara berterusan. Instrumen itu perlu bagi memastikan pelaksanaan gelombang pertama Pelan Pembangunan Pendidikan 2013-2025 yang bermula pada 2013 hingga 2015 mencapai objektif digariskan.
Instrumen penilaian tersebut akan memberi keutamaan kepada kemahiran serta kualiti profesion perguruan secara keseluruhan. Hasil penilaian instrumen itu nanti, pegawai perkhidmatan pendidikan yang dikenal pasti tidak mencapai tahap kompetensi akan diberi latihan melalui modul latihan bersesuaian mengikut tahap kompetensi pegawai terbabit.
(Sumber Dewan Rakyat 26/09/2012)
0 comments:
Post a Comment